Strona głównaTop 10Najlepsze atrakcje Polski według obcokrajowców (RANKING)

Najlepsze atrakcje Polski według obcokrajowców (RANKING)

Jak obcokrajowcy oceniają nasz kraj? Postanowiliśmy ich zapytać. Do naszej zabawy zachęciliśmy kilkanaście osób, które pochodzą z zagranicy i przyjechały do Polski na wakacje, do pracy lub na studia. Co podoba im się najbardziej? Oto najlepsze atrakcje Polski według nich. Nr 14, 5 i 3 mogą Was nieźle zaskoczyć!

Zamek Książ

zamek książ z bluszczem
Zamek Książ. Fot. Shutterstock

To jeden z trzech zamków w naszym zestawieniu i największy na Dolnym Śląsku. Jako że spora część ankietowanych odwiedziła Wrocław, nie dziwi nas, że zajrzeli także do Wałbrzycha. Tereny wokół Książa można według turystów zaliczyć za najlepsze atrakcje Polski, gdyż zdumiewa ich ogrom i piękno zamku. Minusy? Nie usłyszeliśmy złego słowa o Książu.

Zobacz też: Zamek Książ w przewodniku Polska Zachwyca

Wielka Wyspa we Wrocławiu

rodzina idąca przez park szczytnicki we wrocławiu jesienią
Najlepsze atrakcje Polski według obcokrajowców znajdują się też na Wielkiej Wyspie. Park Szczytnicki. Fot. Shutterstock

Park Szczytnicki, Hala Stulecia (Ludowa), Pergola z fontanną multimedialną, wrocławskie zoo z Afrykarium, osiedle Wu-Wa, Sępolno przypominające kształtem wielkiego orła… Atrakcji na Wielkiej Wyspie we Wrocławiu jest dużo. To tu znajduje się także osiedle akademików Politechniki Wrocławskiej, czyli tak zwane Teki lub Wittigowo.

– Studiuję we Wrocławiu i o Tekach słyszałem legendy, a na Pergoli byłem nawet na kilku randkach – śmieje się Dima. – Jeśli chodzi o turystów, to zdecydowanie zoo jest największą atrakcją – dodaje.

Zobacz też: Hala Stulecia w przewodniku Polska Zachwyca

Rynek w Poznaniu

rynek i ratusz w poznaniu
Po Poznaniu na pierwszy rzut oka widać, że także skrywa najlepsze atrakcje Polski. Fot. Shutterstock

Kto nie zna poznańskich koziołków? Rynek w stolicy Wielkopolski jest jednym z najbardziej kolorowych w kraju. Poznań jest wspominany w niewielu zagranicznych przewodnikach, dlatego zaskakuje obcokrajowców pozytywnie.

– Najczęściej odwiedzałem Wrocław, pierwszy raz przy okazji Euro 2012. Ale kiedyś znajomy namówił mnie, żeby wyskoczyć do Poznania. I miał świetny pomysł! – opowiada Petr mieszkający na co dzień w Pradze.

Zobacz też: Stary Rynek w Poznaniu w przewodniku Polska Zachwyca

Długi Targ w Gdańsku

Ratusz, Długi Targ i Neptun
Ratusz, Długi Targ i Neptun – każdy zagraniczny turysta odwiedzający Gdańsk trafia właśnie tu. Fot. Shutterstock

Turyści w Gdańsku najczęściej trafiają właśnie tutaj i to na Długim Targu lub w okolicach kupują wyroby z bursztynu na pamiątkę. Imponuje im cała zabudowa: szczególnie Ratusz i Dwór Artusa. Podkreślają też, że czują klimat starego potężnego miasta portowego, które znacznie wzbogaciło się na handlu morskim. Lubią też klimat w całym Trójmieście i bliskość morza.

Zobacz też: Długi Targ w Gdańsku przewodniku Polska Zachwyca

Zamek w Malborku

zamek w malborku widziany z brzegu rzeki
Najlepsze atrakcje Polski to z pewnością także zamki. Fot. Shutterstock

To drugi zamek w naszym zestawieniu i jednocześnie największy w Polsce i na świecie. Nie dziwi nas więc, że imponuje zagranicznym turystom. Co ciekawe, trzej nasi ankietowani, którzy wskazali zamek w Malborku, trafili tam przypadkiem. Mieli w planach zwiedzanie zupełnie innych atrakcji.

– Lądowaliśmy w Warszawie i chcieliśmy jechać od razu do Krakowa, bo mieliśmy tylko cztery dni do spędzenia w Polsce. Zobaczyliśmy zamek w Malborku na zdjęciach znajomego i zmieniliśmy zdanie. Było warto! Zobaczyliśmy też inne zamki w pobliżu – opowiada Rahel ze Szwajcarii.

Zobacz też: Zamek w Malborku w przewodniku Polska Zachwyca

Żuraw gdański

żuraw gdański z drona
Najlepsze atrakcje Polski? Żuraw gdański na pewno się do nich zalicza. Fot. Artur Kowalczyk

Żuraw to jeden z najsłynniejszych zabytków Gdańska, a na zagranicznych turystach robi wrażenie nie tylko jego historia. Całe nabrzeże jest piękną trasą spacerową, a klimat też jest bardzo przyjazny.

–  Pamiętam jak staliśmy ze znajomymi w grupie i liczyliśmy pieniądze, bo powoli nam się kończyły. Zastanawialiśmy się, czy wydawać je na zwiedzanie żurawia. Byliśmy zmęczeni i w kiepskich humorach. Zagadał do nas wesoły starszy pan, który opowiadał nam ciekawostki o Gdańsku i o żurawiu lepiej niż przewodnik. Skutecznie poprawił nam nastrój – opowiada Elena z Ukrainy.

Turystom trudno powiedzieć, co najbardziej podoba im się w Gdańsku. Wszyscy podkreślają, że całe miasto robi wielkie wrażenie, lubią też panoramę ze stoczniowymi żurawiami.

Zobacz też: Żuraw gdański w przewodniku Polska Zachwyca

Auschwitz-Birkenau

brama obozu auschwitz-birkenau arbeit macht frei
Turyści zagraniczni tłumnie odwiedzają Auschwitz. Fot. Shutterstock

Były niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady na ziemiach polskich Auschwitz-Birkenau jest znany zagranicznym turystom. Czasami odwiedzają w Polsce zaledwie trzy, cztery miejsca, a muzeum w Oświęcimiu do nich należy. Ale to miejsce inne niż wszystkie pozostałe najlepsze atrakcje Polski. Tu nie robią zdjęć, stąd nie wyjeżdżają uśmiechnięci, nie zwiedzają w pośpiechu.

– Wolałoby się, żeby takich miejsc w ogóle nie było. Ale odwiedzić Auschwitz choć raz w życiu powinno być celem każdego europejskiego turysty, tak jak zobaczyć Koloseum, Big Bena i Wieżę Eiffla. A wiedzieć o tym miejscu to obowiązek – twierdzi Giuseppe z Włoch.

Zobacz też: Auschwitz-Birkenau w przewodniku Polska Zachwyca

Ostrów Tumski we Wrocławiu

most tumski i katedra na ostrowie tumskim we wrocławiu
Najlepsze atrakcje w Polsce według nas i tak ma Wrocław. Most Tumski. Fot. Shutterstock

Wielu obcokrajowców, z którymi rozmawialiśmy, uważa Ostrów Tumski za najpiękniejsze miejsce we Wrocławiu. Atutem jest przede wszystkim piękna panorama Ostrowa z bulwaru naprzeciwko, a także widok na miasto z wieży katedry. Gdy latarnik zapala o zmroku gazowe latarnie, trudno nie rozpłynąć się w zachwytach nad urokiem mostu Tumskiego.

Zobacz też: Ostrów Tumski w przewodniku Polska Zachwyca

Fabryka Schindlera

Kraków replika obozu pracy – fabryki naczyń emaliowanych Oskara Schindlera
Kraków Płaszów, replika ruin opuszczonego obozu pracy – fabryki naczyń emaliowanych Oskara Schindlera. Fot. Shutterstock

Duże wrażenie na zagranicznych turystach robi także Fabryka Schindlera. W tym miejscu, przed laty, niemiecki przedsiębiorca Oscar Schindler zatrudniał zagrożonych eksterminacją Żydów i ratował im życie. Historia ta jest znana głównie dzięki filmowi. Wiele osób chce się przekonać, czy tak było naprawdę.

Zobacz też: Fabryka Schindlera w przewodniku Polska Zachwyca

Zakopane

góralki i górale w zakopanem patrzą na giewont
Najlepsze atrakcje Polski to także Zakopane. Fot. krzyzak, Shutterstock

Zakopane odwiedzają najczęściej ci, którzy wpadają z wizytą do Krakowa. Nie brakuje tam także Niemców i turystów zza naszych południowych granic. Szczególnie Słowacy lubią tutejszą kuchnię i… skoki narciarskie.

Zobacz też: Wielka Krokiew w przewodniku Polska Zachwyca

Muzeum Powstania Warszawskiego

Muzeum Powstania Warszawskiego. Fot. trabanos, Shutterstock

Przy okazji wizyty w stolicy turyści coraz częściej omijają Łazienki czy Pałac Kultury i Nauki, by mieć więcej czasu na Muzeum Powstania Warszawskiego.

– Muzeum zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Wgniata w fotel. Świadomość, że pokazuje autentyczne materiały z powstania, nie mogła mnie opuścić jeszcze długo – dzieli się opinią Nuno.

Zobacz też: Muzeum Powstania Warszawskiego w przewodniku Polska Zachwyca

Wawel

wzgórze wawelskie i katedra na wawelu
Najlepsze atrakcje Polski są przede wszystkim w Krakowie. Fot. Shutterstock

Zamek Wawelski i katedra na Wawelu są niekwestionowanymi wizytówkami Polski rozpoznawalnymi za granicą. Turyści podziwiają stąd widoki na Kraków, podziwiają zabytki i zgłębiają historię naszego kraju.

– O Wawelu słyszałem jeszcze kiedy byłem małym chłopcem. Zawsze chciałem pojechać do Europy i Kraków był na mojej liście. Byłem tam już dwa razy – mówi Sam z Australii.

Zobacz też: Zamek na Wawelu w przewodniku Polska Zachwyca

Wrocławski Rynek i okolice

ratusz rynek wrocław
Najlepsze atrakcje Polski – wrocławski ratusz. Fot. Shutterstock

Stare Miasto we Wrocławiu cieszy się ogromną popularnością wśród turystów. Podoba im się miejski układ, kolorowe kamienice, bogactwo pubów i sporo miejsc do spędzania wolnego czasu.

– Przesiedziałem w ogródkach piwnych w okolicach Rynku wiele wieczorów, podoba mi się, że to miasto żyje do późnej nocy – mówi nam student Alberto z Hiszpanii.

Zobacz też: Stare Miasto we Wrocławiu w przewodniku Polska Zachwyca

Wieliczka

podziemia kopalni soli w wieliczce
Podziemia kopalni w Wieliczce chce zwiedzić niemal każdy turysta. Fot. Shutterstock

Wyliczając najlepsze atrakcje Polski niemal wszyscy przepytani przez nas turyści wymienili Wieliczkę. Dla tych przyjeżdżających do Polski na kilka dni jest to obowiązkowy punkt programu.

– Uczyłam się i studiowałam w Polsce i nie mogłam się wybrać do Wieliczki siedem lat. Gdy się tu mieszka to nie trzeba zaliczać zabytków na szybko, ale wszystkim znajomym mówiłam o Wieliczce. A gdy tam pojechałam zrozumiałam, skąd ten fenomen – opowiada Sara.

Zobacz też: Kopalnia soli w Wieliczce w przewodniku Polska Zachwyca

Najlepsze atrakcje Polski – Stare Miasto w Krakowie

turysta patrzy na rynek w krakowie pomnik mickiewicza i katedra mariacka
Według przyjezdnych najlepsze atrakcje w Polsce są w centrum Krakowa. Fot. Shutterstock

Nie tylko w naszej małej ankiecie, ale i w wielu innych badaniach turyści wskazują Stare Miasto w Krakowie jako najchętniej odwiedzane miejsce w Polsce. Podstawowymi punktami zagranicznych wycieczek bardzo często są Wieliczka, Oświęcim i właśnie krakowskie Stare Miasto z Sukiennicami i Bazyliką Mariacką na czele.

– Tam jest pięknie i nowocześnie. Dużo młodych ludzi bawi się w klubach, których w Krakowie jest mnóstwo. Wiele zabytkowych zakątków jest po prostu nie do opisania, tylko do zobaczenia – stwierdza Pavel.

Zobacz też: Bazylika Mariacka w Krakowie w przewodniku Polska Zachwyca

Weronika Skupin
Redaktor serwisu PolskaZachwyca.pl, która z pasją odkrywa i opisuje kolejne piękne miejsca w Polsce. Częściej wybiera plecak, hostel i eskapady w nieznane miejsca, niż walizkę, hotel i zorganizowane wycieczki. Wieloletnia dziennikarka prasowa i saunamistrzyni. Odpręża się grając w planszówki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj