Rowery miejskie po zimowej przerwie wracają na nasze ulice. Z roku na rok stają się coraz popularniejszym środkiem transportu w wielu dużych miastach jak Warszawa czy Wrocław, ale także mniejszych jak Lublin czy Opole. Coraz chętniej używamy ich w codziennym, miejskim życiu. Przyjeżdżając turystycznie do polskich miast również z nich skorzystajmy. Kosztuje to niewiele, a uniezależniamy się w ten sposób od masowych środków transportu, korków, problemów z parkowaniem no i czerpiemy dodatkową radość z jazdy. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie polskich miast, które dogodnie zwiedzicie na rowerze miejskim.

1Wrocław

Turyści z Polski i zagranicy uwielbiają Wrocław. Tym bardziej, że można się po nim swobodnie przemieszczać na rowerze miejskim. We Wrocławiu tegoroczny sezon roweru miejskiego rozpocznie się 25 marca. W związku z opóźnieniem (rowery miały być dostępne już 4 marca) przez pierwszy miesiąc pierwsze 60 minut jazdy będzie darmowe. Aby skorzystać z roweru należy ściągnąć aplikację nextbike, zarejestrować się, zdeponować 10 złotych na swoim koncie i wypożyczać. W tym sezonie we Wrocławiu będzie dostępnych 2000 rowerów w 200 stacjach na terenie całego miasta. Poza normalnymi rowerami będą jeszcze rowery elektryczne 4. generacji, rowerki dziecięce, tandemy i handbike’i.

Może zainteresuje Cię artykuł o darmowych atrakcjach Wrocławia.

10 KOMENTARZE

    • Wygląda na to Adas, że nextbike rządzi;) nasze zestawienie ma swoje ograniczenia gdyż jest to tylko TOP 11. Czy zwróciłeś uwagę, że w Szczecinie jest inny operator, Bike_S? Firmy te mocno konkurują ze sobą na polskim rynku. W którym mieście jeździsz na rowerze?

          • W Szczecinie operatorem jest spółka miejska Nieruchomości i Opłaty Lokalne, która wystartowała z rowerami zakupionymi od Bike-U, a po rozbudowie systemu zakupiła rowery od Nextbike’a i teraz działa system mieszany na oprogramowaniu Nextbike’a. Właścicielem rowerów jest więc gmina, Nextbike dostarczył tylko część floty. Tak to wygląda.

  1. Jako mieszkaniec Wrocławia i zarazem rowerzysta. Wrocław ma najgorzej zaprojektowane i wykonane ścieżki. Bez ładu i składu. Jazda na przemian to lewą to prawą stroną drogi to standard. Nie wspomnę o zniszczonych tj dziury czy brak nawierzchni. Bez sensowne budowanie dwóch ścieżek obok siebie gdzie istnieje już jedna . Nie potrafi się skomunikować peryferii np Książa Małego. Oficer rowerowy partacz do potęgi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here